Stockholm i mitt hjääärta

Idag har inte riktigt varit min (eller Lisas heller för den delen) dag.

Jag är på besök i Sthlm nu, mycket glad är jag för det, men...

I natt så sov jag nämligen hemma hos henne. Vi hade det jättemysigt, gjorde varma mackor med hennes familj och tittade på Pirates. Mmmmmm, den filmen är grym,
Sedan när klockan blev sent så gick vi å la oss, efter att jag hade pratat med mitt hjärtegull.
Mitt i natten, kl 03 00 ringer telefonen, vi svarar och det är båda våras lillebröder, fulla å goa som vill ha skjuts hem från stan för att alla bussar i Sthlm strejkar för tillfället. (Borde inte vara lagligt).
Så vi makade oss upp och körde från Upplands Väsby in till stan, för att hämta upp tre fulla & skrikiga tonåringar som skulle till Sollentuna.
Kom inte hem föräns kl 04 15.

Kl 12 vaknar jag idag av panik, skulle ha varit på vårdcentralen i SPÅNGA kl 08 00, men nej. Till råga på allt har min käre och omtänksame pojkvän förgäves försökt väcka mig massa gånger, så eftersom Calina inte vill erkänna för honom att hon försovit sig, - jag försover mig ALLTID!-  skickar hon ett förvirrat litet sms inkluderat en vit lögn till honom där hon försöker skylla på att Lisas pappa hade tagit bilen i morse så vi kom aldrig iväg. En sek efter ringer han och skrattar ut mig för att han genomskådade mig på momangen.. skit oxå! Jag borde sluta vara så genomskinlig. Attans.

Anyways, så åker vi till stan allihopa. Lisa, jag, Alicia och deras mamma. Jag var hype. Byxor skulle jag ha! Och SMINK! Och varför inte nya smycken! Deeet var ju länge sen, tänkte jag, som vid det tillfället faktiskt hade inbillat mig att jag var miljardär.
Glatt struttade vi till Kicks. Jag plockade på mig allt smink jag behövde och ville ha, för varje grej jag hittade blev jag lite lyckligare innombords.
När jag väl tänkte betala för sakerna så fick jag snilleblixten att kanske först gå till en bankomat för å kolla om jag ens hade råd. Calina började ana oråd (bokstavligt talat), så jag la snällt tillbaka alla fina saker (förutom en foundation och en maskara som jag köpte på momangen) och letade genom hela stan efter en bankomat...... enbart för att få reda på att jag bara hade 300 kr kvar av heeela min lön! VA???? FAAAAN! Juste! jag hade varit tvungen att köpa ett åkkort så jag kunde ta mig någonstans i den här stan.

Jag dog lite innombords.
Sen åkte jag hem.

Yeye... alla dagar kan inte vara toppendagar. Så mycket har jag lärt mig.

Kommentarer
Postat av: line

hjärtat, du behöver inte så mycket smink ju! så varför i hela världen lägga ner så mycket pengar på det??

gör som jag, köpte en mascara i vintras, och den e fortfarande kvar :) och det är väl i sort sett allt smink jag köpt på 1 1/2 år :)

hoppas du har det kul i stockholm iallafall!

puss

2008-07-03 @ 11:21:09
Postat av: Lisa

haha!! men lite kul måste du endå erkänna att d va!?:) du får komma tillbaka snart å hälsa på mej igen.. miss you!pusssss

2008-07-17 @ 22:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0