Nattliga funderingar

Jag ska ta tag i mitt liv.
Det har jag sagt ungefär hundra gånger tidigare, men det är ju så trist att vekligen taa taaag iii sittt liiiiiiiiv....

I vilken ände ska man ens börja?!
Sluta röka?
A, men grattis, det kommer ju aldrig hända ändå...
Jobba?
Jag jobbar ju faktiskt nu, men det är ju ingenting jag vill uppgradera mig i och hålla på med hela mitt liv...
Plugga?
Gärna! Med vad? När? Hur? Varför? Kan man få jobb efter avslutad kurs?
Ta körkort?
Jaa tack, men då måste jag först jobbat för å skaffa pengar.
(osv osv osv i all oändlighet

Eller ska jag sluta oroa mig, jobba på leva mitt liv, ha så himla kul man bara kan någonsin, inte tänka på någonting annat än att man faktiskt inte är spec gammal ännu? Det är väl ingen brådska med allt det där tråkiga seriösa shittet?
AAAaaaahhh...all denna press, fan jag borde verkligen sluta tänka på nätterna, när man igentligen borde sova, det är faktiskt ganska sent, så.
God Natt pluttungar, ni e bäst.
puss puss. Ge mig gärna föresten lite råd också...
God natt, god natt

Kommentarer
Postat av: line

hej gumnman.

nu ska jag berätta en sak. Jag har ingen gymnasieutbildning, har flyttat runt som ett pucko och har haft alldeles för många jobb. Jag har provat det mesta som jag varit sugen på. Och jag har ständigt tänkt som du tänker! att jag måste styra upp mig, skaffa en framtid osv. Och vet du va? så länge du lever nu och är lycklig så är det precis meningslöst att försöka styra upp något som du egentligen vet vad det är.

Lev nu hjärtat! du är inte gammal överhuvudtaget. Jag börjar bli mig till åren och likförbannat satsatr jag allt på en kille på andra sidan jorden och har bott i en resväska i två år. Men faaaaan va det har varit värt det!

lev bara och oroa dig inte!

2008-07-23 @ 18:57:04
Postat av: ankan

jag instämmer med föregående talare

2008-07-24 @ 00:19:59
URL: http://samst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0