Jul på Liseberg

Idag har det varit en bra dag.
En julig dag.
Vi har tillsammans med ett annat par vi känner åkt till Liseberg! Det var sjukligt fint. De hade prytt allting, verkligen allting med ljus. Alla träden, alla grenarna, varenda minsta kvist.
Vi åkte upp i tornet, det var mörkt då och så underbart fint att från 120m höjd få se Gbg upplyst. Kunde inte hjälpa att jag var tvungen att mysa lite med min man i mörkret =)
Efter det så ville pojkarna till Spelhuset där de hade skitkul och Ivan vann en liten gosedjurshund till mig (efter måånga försök och bortslösade pengar) som jag ska spara som sovenir hela livet.
Jag och Hanna, tjejen vi åkte med, ville absolut åka sagoslåttet. Det är precis som kärlekstunneln på Grönan, så vi tvingade med oss våra män och åkte, det var jätteromantiskt, massa söta sagoleksaker och dockor och oj,oj,oj vad fint det var!
Sedan så efter att vi hade gjort det tänkte vi att vi skulle åka hem, det regnade nämnligen den dagen så det var synd, tänkte att vi skulle dit någon annan dag snart, då det är snö i stället, men på vägen ut slogs vi av en jätteläcker doft, det var ett stånd där man kunde köpa mini-donuts och varm choklad. Efter våra små inköp där, var jag nöjd och belåten, utmattad, somnade och sov hela vägen från Gbg och hem.

Nu är Ivanho min älskade och jobbar och jag sitter hemma för mig själv och bloggar, ska kolla på film snart och bara sitta under en filt med en kopp te och mysa, vänta på att han ska komma hem så jag kan sova gott i natt.

Kommentarer
Postat av: Jenny Berke

Hej Calina! Jenny här.. Hittade till din blogg på något konstigt vis. Ville bara skriva att jag tycker du är en super trevlig och härlig tjej! Skulle vara kul om kanske tog en fika någon dag?:) Vi har ju trots allt bara badat ihop en gång i somras men fika har vi inte gjort :D Sköt om dig! Adda mig gärna på msn :) gullig[email protected]

2008-12-29 @ 20:15:03
Postat av: Anonym

ps. ett understreck ska det vara mellan gullig och ungrare på min hotmailadress ;P haha

2008-12-29 @ 20:19:59
Postat av: Jenny Berke

ps, Det ska vara ett mellanstreck mellan gullig och ungrare ;P haha, kram

2008-12-29 @ 20:21:22
Postat av: Anonym

heeeeeeej!

jag använder aldrig msn tyvärr.... men om du läser detta jenny såklart vi kan fika =)

pöss

2008-12-29 @ 22:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0