Jobba, jobba, jooobba!

Calina jobbar och sliter. Får de längsta och tråkigaste passen självfallet och det känns som en evighet från det att man börjar tills man faktiskt får åka hem och ha en pytteliten lugn stund för sig själv och ivan, innan man måste hoppa i säng igen för att orka gå upp och jobba igen dagen efter. Det suger.
Men en bra sak faktiskt är att i morgon så jobbar jag, men sedan så är jag ledig lör, sön och mån. Så ledig har jag aldrig varit förr. Helt sjukt.
Så i morgon kväll, så ska jag bara ta de lugnt och vara med min man för en gång skull (om han inte redan har andra planer, då får jag väl hitt på nåt, det löser sig) men på lördag, så jobbar han (som vanligt) så då tänkte jag gå ut och parta lite. Inte för att jag har råd på något sätt, men man måste inte alltid ha pengar för att gå ut. Kan ju dricka ett glas vin innan man drar bara. Finemang.

Vet ni vad som hände idag när jag kom hem? SURPRISE! Köket var kliniskt rent! What???  Jag som har gått runt i flera dagar och bara bävat inför att behöva diska hela skiten och bara skjutit upp det och skjutit upp det, och högen har samtidigt bara växt och växt.... så helt plötsligt var den helt borta köket skinande blankt.  ÅÅÅÅåååhhh, TACK Marina, tänkte jag. Du är verkligen en ängel!!! ( Marina = Ivans lillasysteryster som hjälper mig att städa ibland).
Ni kan aldrig fatta vilken lättnad det var att se!
Men efter det kom den största överraskningen av dem alla. Det visade sig att det var IVAN som hade städat. Å herregud, hade smått svårt att andas där ett tag, och ännu mindre tro det. Deet hade jag ALDRIG förväntat mig. Jag älskar min kille. Han hjälper mig när jag har det svårt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0