En fix idé!

Hej svej i lingonskogen.
Livet rullar på i vanlig ordning, händer inte så mycket. Har precis varit och fikat på Strandgatan tillsammans med Ivan, Dennis, Marina och Sandra. Hon åker i morgon och det känns nästan lite jobbigt på något sätt, jag tycker om henne så mycket.
När vi skulle släppa av henne hemma hos sina föräldrar gav jag henne en komplimang för hennes T-shirt, och vet ni vad?
Hon drog med mig upp till lägenheten och gav mig tre stycken. Asfina.
Känns som om folk ger mig kläder mest hela tiden, Ivans mamma har under den här tiden köpt trosor, ett linne och nu sist köpte hon massa strumpor och benvärmare till mig, jag blev jätteglad, de var assnygga! Och nu detta.
Börjar fundera över om det kanske står  "Hej, skänk en slant, ge mig kläder" i min panna med en skrift som alla andra ser men som är osynlig för mig? Men vaddå, jag blir bara glad, så det är bara att tacka och ta emot. Hurra!

I bilen på vägen hem hade jag en underbar dagdröm. ÅÅh jag önskar den vore sann.

Jag fyllde år. Yippeyay PARTY! Men så "kidnappade" Ivanhoe mig och satte ögonbindel på mig och satte mig i bilen och började köra. (Började bli lite rädd, trodde att han kanske möjligtvis hade fått en knäpp och skulle köra ut mig i skogen någonstans för att  mörda mig). Efter en stund var vi framme i destination Överraskning på hög nivå. Vi klev in i en lokal och han tog av mig ögonbindeln.
Framför mig ser jag alla mina vänner från Sthlm sitta och förfesta. Och då menar jag alla, på en gång, här i Vänersborg.

Jag log hela vägen hem.
Jag vill fylla år.

Jag ska sluta röka. För då slutar Ivan snusa och så ska vi lägga undan dessa pengar och ha dem att resa för. Jag har beräknat att jag blossar för 1600 kr/ mån. Sinnessjukt. Det blir alltså 19200 kr/ år.
Ivan snusar för 1050 kr/ mån, det blir 12600 kr/ år.
Sammanlagt blir det 31800 kr/ år.
Det blir en rätt fin resa det.
Borde bli revisor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0