Vilken cirkus.



Igår hamnade jag i en intressant diskussion ute på våran fina balkong.
En av våra vänner satt ute och rökte med mig och plötsligt kommer frågan:
- Tror du att Gud har en plan för alla människor?
Ja, såklart jag tror, sa jag.
Självklart! Javisst, såklart.
Men när får man reda på den planen då?
Hur kan man ens veta att man är på rätt väg? Och vad händer om man är på ett totalt sidospår och inte ens själv vet om det??
Vi är ju inte mer än männsikor, hur ska vi då kunna ha koll på allt?

Tänk om det visar sig att allt man har trott på, allt som har kännts till 100% RÄTT, faktiskt har varit helt FEL och man måste börja om igen från noll, full med sår och försöka jobba sig på rätt spår igen fast lika gärna kan göra fel om och om igen hela tiden, fast på olika sätt?

Ser ni vart  jag är påväg med detta?
Ingenstans.

Vi kan inte ha koll på allt, även om Gud har en plan för oss alla, måste vi ta vara på oss själva och det bästa jag tror att man kan göra är att följa sin magkänsla.
Och det är inte heller lätt alltid. Det kan jag lova.

tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej min älskade!!! jag visste inte att du har blogg(!) förfärligt!!! Jag saknar dig så det gör ont ibland... Jag vill bara att du ska vara min granne igen!!! Kom heeeeem!!!! Ring mig när du har tid så förtsätter vi prata om livets svåra frågor!!! Puss min lilla solstråle!!

2009-03-01 @ 18:09:22
URL: http://missdevine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0