fredag 22/5

God fredagskväll!
Nej jag är inte ute och super, inte ens i sällskap med någon annan än tvn och datorn, så man kan klassa mig som ganska patetisk.
Min man jobbar i Grebbesta i natt och jag kan inte följa med för jag har en lång arbetsdag framför mig som startar kl 09 i morgon. Suck. Har gått upp 5:45 de senaste dagarna för att göra mig i ordning och vara på jobbet kl 7 och börja jobba, fast jag egentligen börjar 8. Men jag är så ny i min ställning och så ovan att allting man måste göra ¨på morgonen tar mycket längre tid än för alla andra.
Men jag är ledig på söndag, gud så skönt, så i morgon kväll kommer ni inte haffa mig bloggandes mitt i natten i min ensamhet. Då lär jag nog antagligen vara ute här någonstans och festa, eller, allra helst vara med Ivan i Grebbesta och festa, men inte om jag inte hittar en kompis som följer med, för min man jobbar ju och jag tänker då inte sitta själv, mobbad i ett hörn, och titta på när han jobbar i flera timmar.
Kanske kan fråga Line om hon vill följa med?
gud det ska jag göra! Hon har väl antagligen redan planer eller så men det är ju alltid värt ett försök.
En liten reunion =)
Om inte, så jaaaa klart vi kan dricka öl ¨på strandgatan också. Fett mysigt bre!

Det kom in en (ganska så korkad) tysk familj till Max idag, kunde utan att överdriva inte en mening på engelska. 
När mamman skulle beställa såg hon först lite rådvill ut och sa sedan:
- Wir möchten drei Friscomalzeiten haben, danke. 
Jag blev så ställd över hennes dumhet innan jag kom på att de faktiskt hade turen att jag förstod varje ord.
Så pratade vi lite tyska. 
Tur för dem. Men min tyska har aldrig varit så kass. Jag skämdes över mig själv, det gjorde jag verkligen. 
Men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite arrogant att komma till ett annat land och bara förutsätta att alla kan ens språk (om man inte kan engelska själv och modersmålet inte är engelska).
Undra hur folk skulle reagera om jag åkte ner till Österrike, gick in på McDonalds och på svenska beställde och vägra föra en konversation på engelska. 
kankse bara e ja som e fjantig, stör mig på småsaker. 


Nu ska jag ta min god natt cigg och sedan är det hög tid att sova. 
klockan är faktiskt redan 23:20.
Herregud. 

 

Kommentarer
Postat av: line

hej lilla skrutt!

förlåt att jag var sjukt disträ igår på telefon.. stod utanför arenan och det skulle mötas folk och prata med "viktiga2 rugbyfolk. Så de vet vem jag är när jag bestämt att satsa på VM. Men vi ska ses!! hoppas du hittade någon att åka till grebbestad med! och att du hade det ku lsom fan när du nu var ledig!!

puss puss

2009-05-24 @ 14:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0