Tuff vecka..

Helloooooooo!!
Lördag förmiddag, sitter i soffan med ivans kompis och väntar på ivan för att kunna åka iväg till hans släktingar och hälsa på. ser fram emot det, var länge sen nu=)
Hans kusinbarn är de sötaste som någonsin skapats! En liten pojke ja tror han e tre år gammal nu och så har han en lillasyster jag tror hon är ett.
Pojkspolingen är så blond som det går att bli och vi har blivit bästisar, inte så skumt för jag älskar barn och de brukar på något konstigt vis gilla mig med.
Jag är lite orolig nu bara att han kanske inte kommer ihåg mig längre, det var nämligen så att vi var där himla ofta en period och vi lekte hela tiden, så då när ivan träffade dem själv och jag kanske jobbade (antagligen så jobbade jag, jag gör ju inget annat) så frågade alltid den lille:
- var är Caliiinaa.....
- hon är på jobbet.
-Jaha!
sa han och sprang iväg och fortsatte leka.
men nu på sistone så verkar han ha slutat fråga efter mig så ja tror inte jag är en så viktig del av den lelle pöjkens liv längre=(
Men det ska ja minsan ändra på idag ser ni.

Mission of the day.....


Nu har jag jobbat dagtid i en vecka. Börjat 08:00 och slutat 16:30.
Gud så skönt tänkte jag i söndags, sluta tidigt!
Men ack va fel man kan ha.
Skönt!!
Inte kan jag lova er.
Det är beställningar man ska göra varje dag, som jag inte riktigt har lärt mig hur man beräknar, hur många dagar framöver man ska klara sig på varorna, hur mkt som kommer att gå åt osv osv.
Gör man sedan någonting fel så får man minsann höra det också.
Jag hatar att göra beställnignar. Punkt.
Men inte nog med det.
Man får leveranser varje dag med.
Vissa dagar pappersvaror och andra från Svensk Cater, mat alltså. I stora vagnar. Massa frysvaror, och kylvaror. Tunga grejer vill jag lova. 
Och eftersom jag inte är stålmannen och defenitivt inte hulken så dör jag när det är mitt, mitt, mitt och eenbart mitt ansvar att packa upp allt. 
I måndags spenderade jag minst en timme ute på papperslagret klättrade med tunga saker på en ranglig stege och lyfte och hadde mig. 
Mjölksyra. 
Sen skulle jag till soprummet och greja. 
Mjölksyra.
TOLTAL mjölksyra och kanske även lite svett.. heh
När jag kommer in igen och arbetsdagen är över, möter jag min chef i dörröppningen. 
- Calina när hade du tänkt fixa frysen?
- Va????????
(Hade i all frustration helt glömt av att vi fått mat samma dag)
Öppnade jättefrysdörren och möttes av totalt kaos. 
Jag dog lite innombords. 

Efter den dan gick jag hem och däckade vid halv sex, vaknade till vid tio och gick och la mig pårikigt igen vid halv tolv och sov hela natten. 

Sån har hela min vecka sett ut, så nu kan jag lova att jag uppskattar två dagars ledighet med massa mys av en älskad pojkvän och små kusinbarn! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0